Dacă ai biroul dezordonat, să știi că acest lucru nu reprezintă neapărat un dezavantaj. Biroul fiecăruia dintre noi este mai mult decât ordine și estetică, potrivit Ziarul Românesc.
Potrivit cercetărilor efectuate de Universitatea din Minessota, există un avantaj în avea biroul dezordonat, mai ales la locul de muncă. Potrivit cercetătorilor, un birou dezordonat este semn de inteligență.
Oamenii de știință au format două grupuri de oameni pe care le-au plasat în două tipuri de birouri. Primul grup a fost pus într-un birou ordonat, în timp ce al doilea a fost pus într-un cu hârtii împrăștiate peste tot.
Unora li s-a cerut să găsească noi utilizări pentru mingile de ping-pong obișnuite, în timp ce altora li s-a oferit posibilitatea de a alege dacă să se ocupe de produse noi sau altele deja cunoscute.
„Mediile dezordonate dau un sentiment de perturbare. Ne fac să simțim că putem încălca regulile, ceea ce produce un sentiment pozitiv de libertate care generează noi perspective. Stimulează creativitatea. Dimpotrivă, mediile perfect ordonate te încurajează să stai în anumite limite. Te încurajează să respecți tradiția și să fii convențional”, a explicat psihologul Kathleen Vohs.
Ce înseamnă să ai biroul dezordonat, conform psihologiei
Psihologia a mai descoperit că un birou dezordonat poate fi un semn de creativitate. Mediile dezordonate tind să favorizeze inovația. Haosul poate stimula moduri neconvenționale de gândire.
Biroul dezordonat mai poate arăta, de asemenea, o minte creativă, cu proiecte și gânduri în desfășurare. Psihologia locului de muncă a arătat că dezordinea poate fi atât un simptom, cât și o cauză a supraîncărcării mentale.
Totuși, nu trebuie uitat că dezordinea este și un semn al lipsei de organizare. Amânarea curțeniei în birou poaate fi un semn că eviți sarcina. Tendința de a lăsa lucrurile neterminate este legată de lipsa de productivitate sau proasta gestionare a timpului.