Profilul de LinkedIn îți poate arăta dacă un utilizator e narcisist. „Red Flags“ pentru a-i identifica pe acești oameni

Ai fost vreodată enervat de postările cuiva pe LinkedIn? Ai dat de profiluri de utilizatori care păreau puțin prea plini de ei înșiși? Ei bine, ștința îți explică acum care sunt subtilitățile din spatele acestor profiluri. Un nou studiu a descoperit legături surprinzătoare între anumite funcții LinkedIn și narcisism, scrie Psychology Today.

Studiul a fost realizat de Tobias M. Härtel de la Universitatea Osnabrück și colegii săi. Potrivit acestora, profilurile noastre LinkedIn ar putea dezvălui mai multe despre personalitățile noastre decât ne dăm seama. Cercetarea a fost publicată în Journal of Occupational and Organizational Psychology

Oamenii de știință au comparat profilurile LinkedIn a 406 de utilizatori cu evaluări ale tendințelor lor narcisiste. Cercetătorii au folosit Chestionarul de admirație și rivalitate narcisică (NARQ), un instrument bine stabilit pentru măsurarea narcisismului grandios, pentru a evalua trăsăturile narcisiste ale participanților.

Echipa a folosit o tehnică sofisticată de învățare automată numită „Elastic Net regresie”. Astfel au fost analizate 64 de caracteristici diferite ale profilurilor LinkedIn, căutând conexiuni cu scorurile de narcisism. Această abordare permite analiza simultană a mai multor caracteristici de profil. Ea dezvăluie modele care ar putea fi omise de observația umană sau de metode statistice mai tradiționale.

Red Flags pe LinkedIn, care îți arată gradul de narcisism al utilizatorilor

 

Deci, ce a dezvăluit această analiză bazată pe inteligență artificială? Iată care sunt principalele Red Flags (Steguleții Roșii) narcisismului pe LinkedIn:

  • narcisiștii tind să urmărească doar companii mari și influente. Ei sunt mai predispuși să urmărească celebrități precum Elon Musk sau companii de renume precum Google.
  • Zâmbesc mai puțin în fotografiile de profil. Ei evită să arate un zâmbet cald și autentic în fotografiile pe care le postează pe LinkedIn.
  • Narcisiștii au tendința de a enumera mai multe realizări în secțiunea „Realizări” din profilul lor LinkedIn, în special în categoria etichetată „Organizații”. Aceasta ar putea include afilieri sau poziții precum „Membru al consiliului de administrație al XYZ Charity” sau „Președinte al rețelei de afaceri locale”.
  • Narcisiștii sunt mai predispuși să folosească funcția de imagine de fundal a LinkedIn.
  • Narcisistii sunt mai predispuși să menționeze în mod explicit „vorbirea în public” ca una dintre abilitățile lor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *