Tinerii din Generația Z nu mai știu să repare nimic de unii singuri. Acest lucru se întâmplă pe măsură ce generațiile mai în vârstă îmbătrânesc și se creează o criză de muncitori calificați, notează Ziarul Românesc.
Generația Z este reprezentată de tinerii născuți cu aproximație între 1997 și 2012. Generațiile anterioare îi percep pe mileniali ca fiind răsfățați, comozi și lipsiți de motivație. Acești tineri manifestă pretenții uriașe char înainte de a-și începe parcursul profesional. În plus, sunt foarte conectați digital și adesea distrași de tehnologie. Aproape întotdeauna au un telefon în mână și glisează pentru a conrabalansa, spun ei, plictisul în care se simt captivi.
Tinerii din Generația Z nu mai știu nici măcar să schimbe un bec
Pe măsură ce tinerii din Generația Z se simt tot mai incomozi la job-urile unde se angajează, renunșând destul de repede, pe paița muncii se creează anumite dezechilibre.
Compania britanică Halfords a realizat un sondaj pe 2.000 de persoane. Acesta a confirmat niște informații pe care foarte mulți deja le bănuiau – tinerii din Generația Z nu reușesc să îndeplinească nici cele mai simple sarcini. De exemplu, nu știu să schimbe un bec sau să agațe un tablou pe perete.
Aproximativ 21% dintre respondenți au declarat că ar apela la un profesionist chiar și pentru cele mai mici reparații. De asemenea, mulți tineri nu pot face diferența între o cheie fixă și o șurubelniță. Situația este la fel de îngrijorătoare și în ceea ce privește întreținerea mașinii.
Mulți tineri cu vârste între 18 și 27 de ani nu știu cum să umfle un cauciuc și preferă să lase întreținerea completă a mașinii în seama specialiștilor. Drept urmare, conform estimărilor, Generația Z cheltuie în medie 1.500 de euro anual pentru servicii de reparații. Având în vedere că mulți sunt la începutul carierei profesionale, suma este destul de mare.