Sursă - Freepik

Percepția asupra mașinilor electrice a fost studiată într-o cercetare publicată în Travel Behavior and Society. Oamenii de știință au găsit o legătură interesantă între percepțiile de gen și adoptarea vehiculelor electrice, potrivit lanoticiadigital.

S-a demonstrat că în societățile unde valorile feminine sunt mai proeminente, mașinile electrice sunt adoptate mai rapid. De cealaltă parte, în culturile în care sunt valorizate trăsăturile clasice ale masculinității sunt preferate mașinile cu combustie.

Studiul a constatat că în fruntea țărilor care adoptă mașini electrice sunt Suedia și Norvegia. În aceste societăți, mașinile electrice sunt apreciate pentru beneficiile lor ecologice și eficiență. În schimb, în culturile tradiționaliste cu privire la masculinitate, mașinile puternice, cu motoare termice robuste, continuă să fie standardul suprem al performanței auto.

Bărbații care valorizează trăsăturile clasice ale masculinității sunt mai reticenți cu privire la mașinile electrice

 

Studiul a analizat 31 de țări europene și a identificat o legătură puternică între feminitatea culturală a unei națiuni și cota de piață a vehiculelor electrice. Țările cu o cultură mai orientată spre colaborare și sustenabilitate au înregistrat rate mai ridicate de adoptare a vehiculelor electrice. Națiunile cu o viziune mai competitivă și orientată spre performanță au păstrat însă o afinitate puternică pentru automobilele tradiționale.

Cercetătorii au realizat și un studiu de caz pe Germania. Așa au descoperit că bărbații care valorizează trăsăturile clasice ale masaculinității au fost mai reticenți în a adopta mașini electrice. Ei le-au considerat ca fiind feminine și mai puțin robuste. Această percepție a fost observată la bărbații care au atitudini negative față de vehiculele electrice. Ei au legat tehnologia de trăsăturile pe care le asociază cu feminitatea.

Studiul subliniază importanța abordării percepțiilor culturale în promovarea vehiculelor electrice. Pe măsură ce producătorii de automobile și factorii de decizie politică lucrează pentru creșterea adoptării vehiculelor electrice, remodelarea viziunilor societății se poate dovedi crucială pentru depășirea barierelor înrădăcinate în stereotipurile de gen.