O nouă cercetare a constatat că șoferii de mașini electrice și cei care conduc marca BMW au tendințe narcisiste. Dacă ți s-a luat fața vreodată în trafic de către un BMW, sunt mari șanse să nu fi fost o coincidență, potrivit Carsales.
De asemenea, șoferii care au plăcuțe de înmatriculare personalizate, ar putea fi, de asemenea, narcisiști.
Studiul a fost realizat de Scrap Car Comparison în Marea Britanie. Datele au scos la iveală niște concluzii fascinante (și ușor îngrijorătoare) despre modul în care mașina pe care o conduci ar putea reflecta trăsături narcisiste ale personalității tale. Aceste trăsături includ:
- un sentiment exagerat al propriei importanțe;
- lipsa empatiei;
- nevoia constantă de atenție.
Scrap Car Comparison a analizat peste 2.000 de șoferi din Marea Britanie. Aceștia au fost puși să completeze un „test de narcisism”. Rezultatele au arătat că anumite mărci auto sunt mult mai asociate cu trăsăturile narcisiste decât altele.
Marca BMW, preferată de șoferii narcisiști
Șoferii de BMW s-au dovedit a fi cei mai narcisiști. Scorul lor mediu de „narcisism” a fost de 14,4 din 40, mult peste media națională de 10,46. Pe locul doi s-au clasat șoferii de Mercedes-Benz, urmați de cei de Honda și Audi.
Alte branduri care au intrat în top 10 au fost Fiat, Toyota, Hyundai, Ford, Mazda și Vauxhall.
Dar studiul a mai găsit legături interesante. Se pare că și șoferii de mașini electrice tind să manifeste trăsături narcisiste. Aceștia au obținut un scor de „narcisism” de 14,18 din 40.
Specialiștii se întreabă acum dacă nu cumva comunitatea prietenoasă cu mediul are mai mult decât un simplu interes pentru salvarea planetei?
De asemenea, șoferii cu plăcuțe de înmatriculare personalizate au fost supuși analizei și au obținut un scor de 15,22 la testul de narcisism. Acesta este aproape dublu față de cei cu plăcuțe de înmatriculare standard.