Începutul anului școlar vine după sine multă emoție din partea copiilor. Mai mult, aceștia pot dezvolta anxietate, scrie High Plains Journal.
Elaine Johannes, profesor de sănătate comunitară al Kansas Health Foundation la Universitatea de Stat din Kansas, a venit cu recomandări pentru părinți. Aceștia ar trebui să fie conștienți de faptul că cei mici se pot confrunta cu anxietate și stres.
„Modul în care elevii de gimnaziu și liceu fac astăzi școala este diferit de ceea ce făceam eu în urmă cu mulți ani. Atunci doar mergeam fizic la școală”, a spus Johannes.
În prezent, „mulți dintre elevii noștri învață la distanță o parte a zilei – poate acasă, dar poate chiar la școală”. Ea mai spune că debutul școlii nu este întotdeauna o tranziție ușoară pentru adolescenți.
Copiii se pot confrunta cu anxietate la întoarcerea la școală
„Când ne gândim la întoarcerea la școală ca un subiect generalizat”, a spus Johannes, „există o mulțime de lucruri care pot crea anxietate și stres”. Ea le sugerează părinților să stabilească o bază solidă acasă. Aceasta include în primul rând o rutină de somn, o dietă sănătoasă și activitate fizică adecvată.
„O altă parte a acestei fundații este practica”, a spus Johannes.
„Exersează să te trezești, să ajungi la școală la timp, etc. Elementele de bază ale succesului – care includ o bună sănătate fizică și mentală – pot fi realizate prin rutină, consecvență și comunicare.”, mai spune ea.
Părinții ar trebui să evite să-și bombardeze copiii cu întrebări care reflectă performanța, apreciază Elaine Johannes. Cei mici nu ar trebui întrebați ce note au obținut sau cât de repede au alergat la sport.
„Acestea sunt lucruri care pot crea și mai mult stres”, a spus Johannes.
„Ca părinți, ar trebui să fim înțelepți. S-ar putea ca copilul să fi trebuit să răspundă la întrebări toată ziua. Ei nu vor să mai spună nimic. Dar poate că în timpul serii există timp pentru întrebări, când părinții pot asculta răspunsul copilului lor fără a-l judeca sau a-i pune o etichetă”, a mai punctat specialista.
Ce întrebări ar trebui să folosească părinții?
Johannes a subliniat o linie de cercetare cunoscută sub denumirea de mattering. Scopul acesteia e „să-i ajute pe tineri să știe că contează în viața noastră”.
„Contează mai mult decât o notă sau o misiune de îndeplinit”, a spus ea.
Părinților li se sugerează ca atunci când îi întreabă pe copii despre cum a fost la școală să folosească întrebări precum: Ce ai invatat? Ce ai încercat să fie diferit?
„Vorbim despre tineri al căror creier nu este încă complet format”, a spus Johannes.